با این غذاها هرگز نوشابه نخورید!

مصرف همزمان نوشابه‌های شیرین و وعده‌های غذایی سرشار از پروتئین، یکی از عادت‌های غذایی رایج در میان بسیاری از مردم جهان است. با این‌حال، محققان در این مطالعه متوجه شده‌اند که چنین ترکیبی، ذخیره‌سازی چربی‌های استفاده‌نشده را افزایش می‌دهد.

درواقع، ‌بدن افرادی که از این ترکیب غذایی استفاده می‌کنند، حدود یک‌سوم از کالری‌های اضافی را نمی‌سوزاند. در ضمن، چربی دریافت‌شده از غذا نیز در بدن این افراد کمتر سوزانده می‌شود و انرژی کمتری هم به هضم غذا اختصاص داده می‌شود.

یافته‌های محققان حاکی از آن هستند که مصرف نوشابه‌های شیرین و گازدار، اکسیداسیون چربی را ۸ درصد ضعیف‌تر می‌کند. در همین فرآیند است که تجزیه مولکول‌های چربی آغاز می‌شود. بنابراین، ضعیف شدن فرآیند اکسیداسیون چربی، ذخیره‌سازی چربی‌ها را افزایش می‌دهد.

محققان فکر می‌کنند با توجه به این‌که چربی‌ها سخت‌تر از قندها می‌سوزند، درنتیجه کربوهیدرات اضافی نوشابه می‌تواند نیاز بدن به پردازش چربی غذایی برای تولید انرژی را ضعیف کند. درواقع، بدن در این حالت ترجیح می‌دهد که از کربوهیدرات‌ها به‌عنوان منبع انرژی استفاده کند.

آنان می‌گویند که همچنان به مطالعات تکمیلی نیاز دارند، اما فاصله گرفتن مردم از این ترکیب غذایی (خصوصا افرادی که باید وزن خودشان را مدیریت کنند)، می‌تواند راهکار مناسبی برای کنترل وزن باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.