یک روغن خاص و تضمینی برای داشتن موهای پرپشت !

برای پرپشت کردن موها روغن دانه انار حاوی اسید پونیسیک است و به همین دلیل، تارهای شل و ول و آویزان مو را جان می بخشد و دوباره سازی می کند. می توانید این روغن را با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید تا ترکیب رقیق تری به دست آید و بتوانید از فواید هر دو روغن، بهره مند شوید.

رزماری برای پرپشت کردن موها

روغن رزماری یک روغن بسیار موثر برای پرپشت کردن موهای کم پشت میباشد چراکه حاوی مقادیر قابل توجهی عناصر آهن ، کلسیم و ویتامین ب میباشد این روغن به شدت تحریک کننده پیاز مو میباشد و باعث پرپشت شدن موها میشود

روغن بادام، گیسوکمندتان می کند

این روغن هم مانند سایر دانه های روغنی حاوی ویتامین های A، B و E است. روغن بادام شیرین موخوره را ترمیم می کند، جریان خون را در پوسته سر تنظیم می نماید و به همین دلیل، موجب پرپشتی موها می شود و موها را شفاف و براق می کند. اسیدهای چرب موجود در این روغن، محافظ موها در مقابل اشعه فرابنفش هستند.

روغن شاهدانه برای موهای پرپشت

برای داشتن موهای پرپشت این روغن هم همانند سبوس برنج آسیب زا نبوده واستفاده از آن برای هر شخصی بلامانع است اسیدهای آمینه ، اسیدهای چرب امگا 3 ، پروتئین و مواد معدنی موجود در آن مواد غذایی لازم برای موهای شما را تامین کرده و باعث تقویت ، زیبایی و پرپشت شدن موهایتان میشود.

آووکادو موهایتان را زیاد می کند

روغن آواکادو سرشار از انواع پروتئین و اسیدهای آمینه است و ویتامین های A، D و E در سطوح بالایی در آن یافت می شوند. پروتئین های موجود در این روغن، شکاف های بشره مو را پرمی کنند و به این ترتیب، موها قوی و محکم می شوند و در آینده دچار موخوره یا ریزش نخواهند شد.

روغن همیشه دوست با موها

روغن زیتون به طراوت موها کمک می کند و آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در آن، موجب تقویت موها می شود و آنها را خوش حالت و براق می کند. روغن زیتون سنگین است و به همین دلیل، در مورد موهای پرپشت و خشن بهتر جواب می دهد.

نکات مهم برای داشتن موهای پرپشت

برای پرپشت شدن موها باید رژیم غذایی خوبی داشته باشید که حاوی ویتامین‌های A، B کمپلکس، C، E، امگا۳، پروتئین، زینک و منیزیم باشد.

باید از انواع مختلف موادغذایی مثل جوانه‌ها، اسفناج، کلم، عدس، لوبیا، زردآلو، مرکبات، سبزیحات تازه، روغن ماهی، روغن بذرکتان، غلات کامل و از این قبیل استفاده کنید.

قرص‌های بیوتین، مولتی‌ویتامین‌ها و سایر مکمل‌های غذایی هم برای دست یافتن به رشد سریع موها مفید است. علاوه‌بر این، باید در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید.

بااینکه این مساله هنوز از نظر علمی تایید نشده است، اما می‌توانید در شامپوی معمولی‌تان کمی ژلاتین ساده بریزید. این کار موجب تقویت رشد موها می‌شود.

کارهایی مثل رنگ کردن مو، فر کردن مو، یا کارهای آرایشی دیگر را که در آن از موادشیمیایی بسیار قوی و ابزار گرم‌کننده استفاده می‌شود، کمتر انجام دهید.

این کارها موهایتان را خشک کرده و به مرور زمان در معرض آسیب‌دیدگی قرار می‌دهند. برای بستن موها از کلیپس یا گیره‌سرهایی با پوشش پارچه‌ای استفاده کنید.

روزانه حداقل ۸-۷ ساعت بخوابید تا موهایتان سریع‌تر رشد کند. عواملی مثل کمبود خواب و استرس معمولا با ریزش مو در ارتباط هستند. موقع خوابیدن از بالش‌های سیلک یا ساتنی استفاده کنید، زیرا کمتر موها را دچار گره‌خوردگی می‌کند.

علاوه‌بر اینها، مرتب ورزش کنید، تا گردش‌خون و متابولیسم بدنتان تنظیم شود. موقع شنا کردن حتما از کلاه شنا استفاده کنید تا کلر آب استخر آسیب کمتری به موهایتان وارد کند.

اگر نمی‌دانید چطور با شست‌وشوی روزانه می‌توانید موجب رشد بیشتر و سریع‌تر موهایتان شوید، نباید خودتان را خیلی سختی دهید. به جز شرایطی که موهایتان شدیدا چرب باشد، نباید موهایتان را هر روز شست‌وشو دهید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.